Ryhmäliikunta Turku

Juhannuksena ohjatut tunnit tauolla to-su. (20.-23.6.)

Roosan nyrkkeilyä maanantaisin klo 17.15

Viikkokalenterin mahdollisine poikkeuksineen löydät aina varausjärjestelmästä:

 

Tuntikuvaukset

BootyBurner

BootyBurner tunti keskittyy pakaralihasten monipuoliseen harjoittamiseen. Tunnilla tehdään voimaa ja liikkuvuutta parantavia liikkeitä pakaran alueelle. Tunnin lopuksi tehdään aina takuupolttava loppurutistus, joten tällä tunnilla saat varmasti aktivoitua koko pakaran alueen lihakset polttelemaan kunnolla!

CorePilates

CorePilates on rauhallisella rytmillä toteutettava keskivartaloa vahvistava harjoitus. Tämä tunti sopii hyvin aloittelijoille!

Dance

Dance tunnilla tehdään eri tanssilajien helppoja liikesarjoja, eikä rakenneta pitkää koreografiaa. Tule nauttimaan liikunnasta ja hyvästä musiikista tälle hauskalle tunnille!

FitBall

FitBall on lihaskuntotunti, jossa välineenä käytetään isoa jumppapalloa! Harjoittelu isolla pallolla kehittää tehokkaasti tasapainoa ja kehonhallintaa. Tälä tunnilla syvät lihakset joutuvat koetukselle ihan huomaamatta. Tunnilla harjoitellaan koko kehoa vahvistavia lihaskuntoharjoituksia alun lämmittelyosuuden jälkeen.

FitballFlow

Fitballflow tunnilla tehdään kehoa huoltavia liikkeitä. Tunti koostuu liikkuvuutta parantavista ja syviä lihaksia vahvistavista liikkeistä. Tunti toteutetaan isolla jumppapallolla tehden liikkeitä ja liikesarjoja oman hengityksen tahtiin. Tunti on saanut vaikutteita pilateksesta, joogasta, dynaamisesta liikkuvuusharjoittelusta ja venyttelystä.

HelppoJooga

Uittamon kuntosalin jooga on aloittelijalle sopiva helppo joogaharjoitus. Tunnilla tehdään kehoa avaavia liikkeitä sekä seisten, että matolla oman hengityksen tahtiin. Tunti etenee rauhallisesti omaa kehoa kuunnellen. Joogaharjoittelu kehittää liikkuvuutta ja voimaa.

Core

Core tunnilla harjoitellaan monipuolisesti keskivartalon lihaksia. Tunnilla tehdään liikkuvuutta ja voimaa kehittäviä liikkeitä. Tunti sopii hyvin aloittelijoille. Tunti on rauhallisesti etenevä, eikä sisällä hyppyjä. Ohjaaja antaa tarvittaessa kevyempiä ja haastavampia vaihtoehtoja, jotta treeni on sopivan tasoinen jokaiselle osallistujalle.

FitBallCore

FitBallCore tunnilla harjoitellaan monipuolisesti keskivartalon lihaksia ison jumppapallon avulla. Jumppapallolla harjoittelu kehittää tehokkaasti tasapainoa ja kehonhallintaa. Tunnilla tehdään liikkuvuutta ja voimaa kehittäviä liikkeitä. Tunti sopii myös aloittelijoille. Ohjaaja antaa tarvittaessa kevyempiä ja haastavampia vaihtoehtoja, jotta treeni on sopivan tasoinen jokaiselle osallistujalle.

Kuntonyrkkeily

Harrin treenit on useimmiten kuntopiiriharjoitus. Treeni sisältää aina kuntonyrkkeilyä, mutta mukana on myös lihaskuntoa ja sykkeennostoa. Kuntopiirissä jokainen treenaa tässä harjoituksessa omaa vauhtiaan.

HIIT

HIIT tunnilla treenataan kovalla teholla! Harjoitus toteutetaan kelloa vastaan, joten jokainen osallistuja treenaa oman kuntotasonsa mukaan ja pystyy haastamaan itsensä. Tunti toteutetaan joko kehonpainolla tai painokiekkoa hyödyntäen. HIIT:issä koko vartalo saa monipuolisesti haastetta ja musiikki pauhaa kovalla!

HIIT circuit

HIIT-ciruit tunnilla hyödynnetään aerobisia laitteita ja painoja. Harjoitus toteutetaan kelloa vastaan, joten jokainen osallistuja treenaa oman kuntotasonsa mukaan ja voi haastaa itsensä ja treenata maksimisykkeillä. HIIT circuit:issä tehdään liikkeitä, jotka kuormittavat koko kehoa ja hengitys- ja verenkiertoelimistöä.

Kehonhuolto

Kehonhuolto on rauhallinen kehoa huoltava harjoitus. Tunnilla tehdään liikkuvuutta kehittäviä avaavia liikkeitä ja lopuksi venytellään. Tunti sopii hyvin aloittelijoille, mutta myös kovaan harjoitteluun tottuneelle kuntoilijalle palauttavaksi ja kehoa huoltavaksi treeniksi. Avaavilla liikkeillä on mahdollisuus saavuttaa suuremmat liikeradat kuntosaliharjoittelussa ja avata esimerkiksi istumisesta kiristyneitä lihaksia niskahartiaseudulla.

Lattarit

Tällä tunnilla nautitaan menevästä musiikista ja tanssitaan erilaisia lattaritansseja. Tunnilla tehdään lyhyitä askelsarjoja ilman pitkää koreografiaa. Tuntia ohjaa Ida-Sofia.

Nyrkkeily

Nyrkkeilytunnilla harjoitellaan nyrkkeilyn tekniikkaa ja nostetaan sykettä. Tunnilla opetellaan erilaisia lyöntitekniikoita ja tehdään kestävyyskuntoa parantavia harjoituksia. Tunti antaa hyvin liikettä yläselän alueelle, joten sopii erityisen hyvin istumatyön vastapainoksi. Tunti sopii hyvin myös aloittelijoille, joilla ei ole aiempaa kokemusta nyrkkeilystä. Tuntia ohjaa liikunnanohjaaja ja nyrkkeilijä Roosa Kantola.

Pumppi

Lihaskuntotunti lisäpainoja ja tankoja hyödyntäen. Tunnilla nautitaan reippaasta musiikista.

Rauhoittava Yin-Jooga

Tällä tunnilla tehdään kevyen lämmittelyn jälkeen rauhoittavia jooga-asentoja. Otathan mukaan lämpimät vaatteet. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta osallistuaksesi tunnille.

Saunajooga

Saunajoogassa nautitaan hengityksen ja liikkeen lempeästä yhdistämisestä miedossa lämmössä. Tunnille tarvitset hikipyyhkeen, kevyt liikuntavaatteet (esim. shortsit ja t-paita) ja juomapullon. Et tarvitse aikaisempaa kokemusta joogasta osallistuaksesi tunnille.

Tasapainorata

Tällä hauskalla tunnilla tehdään kiertoharjoituksena erilaisia tasapainoa ja kehonhallintaa kehittäviä liikkeitä! Tunnilla hyödynnetään paljon erilaisia välineitä.

TerveOlkapää

Olkanivelen terveyttä edistävä tunti. Pilateksesta, kuntouttavasta liikunnasta ja kehonhuollosta vaikutteita saanut tukilihasten voimaa ja liikkuvuutta edistävä tunti. Tunnin ohjaa tuki- ja liikuntaelinvaivoihin erikoistunut Personal Trainer ja fysioterapeuttiopiskelija Anni.

TerveSelkä

Selän terveyttä edistävä tunti. Pilateksesta, kuntouttavasta liikunnasta ja kehonhuollosta vaikutteita saanut tukilihasten voimaa ja liikkuvuutta edistävä tunti. Tunnin ohjaa tuki- ja liikuntaelinvaivoihin erikoistunut Personal Trainer ja fysioterapeuttiopiskelija Anni.

TerveLonkka

Lonkan alueen terveyttä edistävä tunti. Pilateksesta, kuntouttavasta liikunnasta ja joogasta vaikutteita saanut tukilihasten voimaa ja liikkuvuutta edistävä tunti. Tunnilla käydään läpi kaikki lonkan aluetta ympäröivät omaharjoittelun kannalta olennaisimmat lihakset. Tunnin ohjaa tuki- ja liikuntaelinvaivoihin erikoistunut Personal Trainer ja fysioterapeuttiopiskelija Anni.

Toiminnallinen treeni

Tällä tunnilla tehdään koko kehoa monipuolisesti haastava kuntopiiriharjoitus, jossa kaikki liikkeet kehittävät monipuolisesti koko kehoa. Tunti kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tuntia ohjaa keväällä 2024 Maria Tapani.

Toiminnallinen liikkuvuus

Tällä tunnilla tehdään koko kehoa monipuolisesti kehittävä liikkuvuusharjoitus. Mukana erilaisia kyykkyjä, kiertoja ja liikevariaatioita koko keholle. Sopii hyvin tehtäväksi ennen tai jälkeen kuntosali- tai muun harjoituksen.

Twerk avoin ja Twerk tekniikka

Twerkkauksessa keskitytään liikuttamaan lantiota ja pakaroita eri tavoin erilaisissa asennoissa ja tasoissa. Tyypillisiä liikkeitä ovat lantion ylös-alas iskut, pakaroiden heristelyt, isolaatiot ja pyörittelyt. Erilaisia tekniikoita hyödyntäen tunneilla harjoitellaan myös tanssillista koreografiaa. Tunti on energinen ja hauska, ja se soveltuu kaikille lajista kiinnostuneille. Tunti on avoimen tason tunti, joten sopii aloittelijoilla ja pidempään lajia harrastaneille. Tekniikkatunnilla ei tehdä koreografiaa, vaan keskitytään tekniikan hiomiseen. Tuntia ohjaa 30.1. alkaen Tiia Humala.

Twerkkeily

Twerkkeily tunnilla nautitaan musiikista ja yhdistellään liikkeitä kahdesta täysin erilaisesta lajista. Nyrkkeilyliikkeet kuormittavat tehokkaasti ylävartaloa ja twerkistä vaikutteita saaneet alavartalon tanssilliset lihaskuntoliikkeet pistävät reisi- ja keskivartalon lihakset koetukselle. Tunti on suunniteltu pilke silmäkulmassa, joten saavuthan paikalle avoimin mielin ja valmiina nauramaan itsellesi ja ohjaajalle 😉

VoimaCircuit

VoimaCircuitissa tehdään kiertoharjoitus, jossa hyödynnetään kehonpainon lisäksi lisäpainoja ja muita välineitä. (Esim. kahvakuulat, levypainot, kuminauhat ja käsipainot) Tämä harjoitus kehittää lihasten voimaa, koska harjoituksessa käytettävät toistot tehdään perusvoima-alueella. Tunti nostaa myös sykettä, koska liikkeet tehdään peräkkäin, ilman voimaharjoittelulle usein tyypillisiä pidempiä taukoja.

Kesällä tunti toteutetaan ulkona salin edustalla, mikäli ei sada ja lämpötila on yli 17 astetta.

VoimaJooga

Voimajoogassa harjoitellaan fyysisestä joogaharjoituksesta tuttuja punnerruksia ja asentoja ja niiden tekniikkaa. Tunnilla tehdään helppo aurinkotervehdys ja

Ylävartalotreeni

Ylävartalotreenissä tehdään selän, rinnan, hartioiden ja käsien lihaksia kehittäviä liikkeitä. Tunti toteutetaan välillä kuntosaliharjoituksena kuntosalin laitteita hyödyntäen.

Ylävartalo+Kehonhuolto

Ylävartalotreenissä tehdään ylävartalon ja käsien lihaksia kehittäviä liikkeitä. Tunti toteutetaan voimatankoja ja kuminauhoja hyödyntäen. Tunnin alussa tehdään lämmittelynä liikkuvuutta kehittäviä liikkeitä ja lopuksi venytellään.

Tunti etenee rauhallisesti ja on helppo. Tämä tunti sopii erityisen hyvin myös liikunnan aloittelijoille.

Äijien kehonhuolto

Tunti sopii erityisen hyvin kankeille äijille, jotka eivät venyttele tai huolla kehoaan kovin mielellään. Tunnilla tehdään helppoja kropan jumituksiin ja kolotuksiin auttavia liikkeitä, joilla parannat liikkuvuutta ja vahvistat syviä lihaksia.

Seuraava laiteopastus kuntosalilla: Kysy laiteopastusta info@uittamonkuntosali.fi. Tiistaisin klo 17-19 kassalla on aina kuntosaliohjaaja koulutuksen käynyt henkilö, joka osaa auttaa aloittelijoille sopivien laitteiden kanssa.

Laiteopastuksessa käydään läpi kuntosalilaitteiden käyttöä ja säätämistä aina tarpeen mukaan. Laiteopastukset ovat avoimia kaikille salin asiakkaille voimassaolevalla kuntosalikortilla! Kertamaksu ilman salin kuntosalikorttia 8€.

Hinnasto

Kertamaksu 8€

10xkortti 54€ (päiväkortti 45€)

Kuukausikortti 52€

3kk kortti 125€